القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثالث 3

رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثالث 3

رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثالث 3 اصبحت متوفرة الان،تم نشر رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثالث 3 لأول مرة على موقعنا وموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، وحققت استجابة كبيرة من قبل القراء على الموقع. و في هذا السياق، سنقدم لكم رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثالث 3

رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثالث 3
رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثالث 3







رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثالث 3


_وقفنا لما أخو همس طلب إيد ندى أمام كل الحاضرين..
إياد بغضب وغيره "سليم سيب الز"فت من ايدك وتعالى " 
همس بصت لندى وابتسموا بشماته على حالة إياد اللي وصلها 
ندى بهمس لهمس"قولتلك إنه مش اخويا ولا أنا اخته" 
همس بضحك"حقيقي مش قادره ودانه بطلع نار غير عينه ويالهوي يا همس ياريت سليم دا كان ظهر من زمان" 
ندى بصتلها وابتسمت...
بعد فتره وبعد ما كلمت خطوبه إياد وهمس وصحابهم مشيوا ...كانوا العيلتين قاعدين سوا ....والنظرات بين سليم وإياد نار'يه 
إياد بغضب "ممكن أعرف إيه اللي عملته دا يا سليم بيه" 
همس بنرفزه"انا ممكن اعرف ايه اللي مضايقك كدا وفيها ايه لما اخويا يتقدم لأختك وفي الخطوبه عادي ما بتحصل كتير إيه اللي مزعلك في كدا "
ابو سليم وهمس "انتو هتتخانقوا من اولها يا اولاد وقُدام الكُبار كمان على الاقل احترمونا" 
همس وإياد "آسف:ه"
اما سعيد فكان قاعد وهو مبتسم أخيرا ابنه عرف قيمة ندى وعرف هي عنده إيه بالضبط....هو كان عارف ان إياد بيحبها اصل الغيره دي مش غيرة اخ على اخته ابدا ...وغير كدا همس مش مُناسبه ليه ابدا 
سعيد بهدوء وابتسامه"بُصي يا همس يا بنتي اللي عمله سليم دا مش صح الاصح كان يجي ويتقدم زي باقي الشباب في بيتنا وسط اهلها ومني ومن إياد اخوها ولا إيه يا ابو سليم"
ابو سليم ببتسامه" وإحنا مش هنلاقي احسن من ندى لإبننا "
إياد بصلهم بنرفزه وقال"حضرتك يا بابا  انا مش أخوها ومتقولش يتقدم، ندى لسه صُغيره على الجواز " 
ندى ردت بسرعه "لا مش صُغيره" هنا إياد بصلها بغضب وجز على سنانه 
سليم بهدوء"انا طبعا آسف يا عمي بس حضرتك انا شوفت ندى مرتين في اللي جيتوا فيهم واُعجبت بيها واحنا كشباب الأيام دي بنتقدم للبنات كدا"
سعيد بص لإياد وقال"انت شاب مُحترم بس في الاول الرأي رأي ندى وام ندى وفي أي وقت تنورونا" 
ابو سليم بهدوء"واحنا لينا الشرف، وان شاء الله يحصل ما بينهم نصيب" 
سعيد بهدوء"دلوقتي السلام عليكم الوقت اتأخر اوى علينا "
♡♡♡♡الحمدلله 
دخلوا الشقه والهدوء اللي مسيطر على الكل الا إياد...مُجرد ما دخلوا وإنفج'ر 
إياد بغضب وتقليد لندى"لا انا مش صغيره...وانت يا بابا الرأي رأي ندى إيه حضرتك مفروض كنت رفضت ندى لسه صغيره صح يا طنط مش كدا" 
ام ندى بإستفزاز"لا يا حبيبي ندى كبرت واكيد هيتقدملها ناس تانيه غير سليم مع اني شايفه انها مفروض تفكر في سليم اهو شاب كويس ومُحترم" 
إياد بنرفزه"مش مُحترم صدقيني انا وانا مرتبط بهمس كنت كل يوم بجيبه من مُشكله شكل وغير كدا بتاع بنات "
ندى حست بوجع بس قالت ببتسامه مُستفزه "هيتوب على ايدي يا ابيه وبعدين هو اعجب بيا واكيد هيحبني مع الوقت صح ولا ايه يا بابا سعيد"
إياد ببلاهه وهمس لنفسه"أبيه، وهيتوب، واعجب بيا، وهيحبني في جُمله واحده حاضر يا ندى ال......اما وريتك"
سعيد بفرحه"اكيد يا حبيبة بابا، بعدين يا إياد مفروض تفرح لأختك زي ما هي كانت فرحانه ليك ولا إيه؟" 
إياد بصلهم وقال بهدوء"اااه مانا هفرحلها وهفرحلها اوي وبعدين هي مش اختي" 
ام ندى بحزن "بتقول كدا ليه يا إياد دي..
إياد بسرعه"طنط متفكريش في حاجه دلوقتي بعدين هتعرفي كل حاجه ودلوقتي هستأذن هدخل انام وشاور لندى وانتِ من بكرا هتنزلي الشغل معايا" 
ندى ببلاهه"شغل إيه دا يا ابيه"
إياد بغضب مكتوم"أبيه ماشي يا ندى ...الشغل يا حببتي إيه مش عارفه الشغل " 
ندى "لا عرفاه بس انا ايه اللي يوديني الشركه بتاعتك تاني حضرتك قولت منزلش تاني  " 
إياد بغضب "لا يا حببتي مانتِ هتنزلي تشتغلي بس مش موظفه عاديه هتشتغلي سكرتيره مكتبي...والساعه" ٨"بالضبط اشوفك قدامي، تصبحوا على خير" 
ندى بصتلهم ببتسامه وقالت"وانا هدخل انام بقا" 
♡♡
ام ندى لسعيد"انا شامه ريحة غيره خارجه من ابنك " 
سعيد بضحك"ابني دا غب'ي بيحب البنت ومش عارف واهو ظهر " 
ام ندى"انت هتوافق على جوازهم"
سعيد "وانا هلقى لندى احسن من إياد ولا لإياد احسن من ندى" 
♡♡
تاني يوم كانت ندى قاعده في المكتب وكانت ماسكه الفون وبتضحك فجأه ظهر إياد قدامها 
إياد بغضب "بتكلمي مين" 
ندى ببتسامه"بكلم ...وفجأه سمعوا صوت همس وهي بتقول 
"تلاقيها بتكلم سليم يا حبيبي" 
إياد بغضب"وهو جاب رقمها منين"
همس بهدوء"هو طلبه مني وانا اديته ليه
إياد بصلها بغضب وقال" طيب روحي على شغلك يا همس وشاور لندى اللي واقفه بضيق وانتِ حصليني على المكتب  فيه كام ملف غايب دوريلي عليهم"
 ■■■■■
همس وقفت بضيق....وحست للحظه انه بينهم حاجه وخصوصا إياد اللي تغير معاها ...حتى بعد الخطوبه حاولت تكلمه لكن اتحجج إنه تعبان ومحتاج ينام
■■■■■
عند إياد وندى في المكتب ...ندى كانت واقفه وهي حاسه ان إياد بيقرب منها بهدوء..
ندى بتوتر وبتبعد اكتر ...في ايه يا ابيه 
إياد وهو بيقرب اكتر وبيحاصرها بين ايديه ... ابيه امممم 
وقرب من وشها أكتر وقال بهمس ....ندى انا 
وفجأه اتفح الباب ودخلت همس بغضب واتصدمت لما شافت وضع إياد وندى .....يتبع
توضيح<إياد مدير الشركة وشريك في أسهم من الشركه....همس وإياد كانوا مرتبطين ودا اللي خلى إياد يتقدم لهمس...ندى كانت بتشتغل في الشركه بعد تخرجها واستقالت بأمر من إياد والسبب هوضحه المره الجايه> 
♡♡♡
وانت طالع السلم كبر وانت نازل سبح.

عاوزينكو تنورنا علي جروبات الواتس والتليجرام بتوعنا علشان هنبدا ننزل هناك روايات كتييييييييييير جدااااا كاملة ومن غير لينكات كمان

علشان تدخلو واتساب دوسو هنا

علشان تدخلو تليجرام دوسو هنا

 

تعليقات