القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثاني 2

رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثاني 2

رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثاني 2 اصبحت متوفرة الان،تم نشر رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثاني 2 لأول مرة على موقعنا وموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، وحققت استجابة كبيرة من قبل القراء على الموقع. و في هذا السياق، سنقدم لكم رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثاني 2

رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثاني 2
رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثاني 2







رواية ليس اخي اياد وندي الفصل الثاني 2


_وقفنا لما ندى اتصدمت ان إياد هيتجوز همس صاحبتها 
إياد بسرعه"مش همس همس اللي تعرفيها يماما دي واحده تانيه زميلتي في الشغل" 
ندى بصدمه "انتو بتتكلموا بجد؟!" 
امها بفرحه لإياد"ايوا طبعا اخوكي آخيرا اقتنع إنه يخطب ويتجوز" 
هنا إياد بصلها بهدوء وشاورلها بعينه إنه أخوها عند الكل ومش هيكون غير اخوها 
ندى بتمثيل الفرحه والدموع في
 عنيها"مبروك مبروك يا إياد" وسابتهم ودخلت الاوضه تانيه...وهي مصدومه ..هي ليه حبت الشخص الغلط...هو عنده حق الناس كلها بتقول عليهم إخوات ....ولازم تشيله من قلبها
♡♡♡استغفرالله 
عدا أسبوع ....وكل يوم بيزيد حزن ندى أكتر وخصوصا إنها شايفه حب إياد للبنت اللي بيقول بيحبها...وكلامه اللي قل معاها وبعد عنها كتير في الاسبوع دا ..وفي يوم كانت قاعده مع همس صاحبتها 
همس بحزن"طيب ممكن تهدي وتخفي عياط دي خطوبه لسه متجوزوش" 
ندى ببكاء"خطوبه وبعدها إيه جواز يا همس وهو دا كله حتى مجاش يكلمني ولا يعتذرلي مش هو دا إياد اللي انا اعرفه يا همس" 
همس بحزن "مانا قولتلك يا ندى كنتِ كتمتي حبك ليه مكنتش مفروض تقوليله وأكيد هو صعب عليه زي ما هو صعب عليكِ يعني إيه اللي معتبرها اخته بتحبه" 
ندى بدموع"متقوليش اخته انا مش اخته انا مش اخت حد" 
همس ببتسامه"طيب ممكن ندوش تقوم عشان تجهز للخطوبه تعالي هعملك ميكب هخليكِ احلى من العروسه واخليه هو يندم انه ساب القمر دا " 
ندى ببتسامه ودموع"عندك حق انا لازم اطلع احلى من خطيبته دي وانا يا انت يا إياد باشا" 
بعد فتره كانت ندى واقفه قدام المرايا وهي مُنبهره بجمالها ...
همس بفرحه وإعجاب"ايه رأيك زي القمر صح والله يا ندى انا لو منك اصرف نظر عن اياد دا واشوفلي حد يقدر الجمال دا "
ندى بتوتر"بس انا اول مره اخرج بالميكب والفتسان دا إياد لو شافتي هيكس'ر راسي" 
همس بغضب"بت بقولك ايه بلا اياد بلا بتاع خليكِ مع نفسك كدا وثقي فيها ولو كلمك قولي لعمو وانه يوم فرح وكدا وبعدين انا هبقى معاكِ " 
ندى بتحدى"عندك حق انتِ فعلا عندك حق إياد إيه اللي اخليه يتحكم فيا دا ولا يقدر يعمل حاجه " 
همس بتشجيع"ايوه كدا يلا بينا بقا نخرجلهم"
وخرجوا هما الاتنين...ونزلوا ركبوا مع ام وابو همس العربيه قبل ما إياد يشوفها 
وفي الخطوبه...كان واقف إياد وهو حاسس إنه بيعمل حاجه غلط...هو بيحب همس ااه بس مش حاسس بالراحه معاها...وفي وسط سرحانه ...ظهرت ملاك وهى فعلا ملاك بفستانها الرقيق...وقف مُنبهر بكتلة الجمال اللي ظهرت قدامه ولكن تفاجأ اكتر إنها ندى...ركز في تفاصيل الفستان وبصلها بغضب وراح ناحيتها 
إياد بغضب....انتِ ايه اللي لبساه دا؟ 
ابو إياد بهدوء....إياد سيب إيد البنت هتتكس"ر في ايدك كدا وبعدين انا شوفت الفستان ومحدش غريب هنا 
إياد بغيره وغضب"دا ازاي بعني محدش غريب اومال حضرتك وعمو محمد ابو همس وعيلة خطيبتي دول كلهم إيه مش أغراب" 
ابو إياد ^سعيد^ ....إياد انت اتجننت سيب ايد البنت بقولك وروح لخطيبتك 
إياد بصلها بغضب وغيره ....ولاول مره يحس انها بتاعتها ...هو كان بيحس بغيره بس كان بيترجمها انها غيره اخت على اخته...لكن انهارده الغيره تحولت..
همس خطيبته....إياد مالك متعصب كدا ليه"
إياد بغضب "همس ونبي اسكتي عايزين نعدي الليله دي على خير انا مش عارف ليه حفله وليه تعزمي أصحابك" 
همس بضيق وغضب منه"إياد متتكلمش معايا بالأسلوب دا وبعدين ملكش ...وبتكلم كلامها فجأه ظهر شاب قدامهم وهو ماسك المايك وبيقول
"إياد احنا لازم نبقا نسايب دلوقتي حالا وزي ما خت اختي هاخدك اختك...والخطوبه تبقا خطوبتين"
ونظر لندى اللي اتفاجأت وهو بيتقدم منها وبيقول لسعيد 
"عمي انا طالب ايد بنت حضرتك " 
إياد بغضب ....يتبع

عاوزينكو تنورنا علي جروبات الواتس والتليجرام بتوعنا علشان هنبدا ننزل هناك روايات كتييييييييييير جدااااا كاملة ومن غير لينكات كمان

علشان تدخلو واتساب دوسو هنا

علشان تدخلو تليجرام دوسو هنا

 

تعليقات