القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل الثامن والعشرون 28

رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل الثامن والعشرون 28


رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل الثامن والعشرون 28 اصبحت متوفرة الان،تم نشر رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل الثامن والعشرون 28 لأول مرة على موقعنا وموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، وحققت استجابة كبيرة من قبل القراء على الموقع. و في هذا السياق، سنقدم لكم رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل الثامن والعشرون 28



رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل الثامن والعشرون 28
رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل الثامن والعشرون 28

  

رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل الثامن والعشرون 28


دخلوا البيت لاقوا واحدة و اقـ..عـة على الأرض و سايـ..حـة في دمها ، جريوا عليها بصدمة و جنة كانت مرعوبة بمعنى الكلمة ، راحوا قعدوا جانبها على الأرض
جنة بخوف :- انتي انتي مين
سحر بتعب شديد اتكلمت بصعوبة و هي بتطلع فى الروح
:- حقي و حق امك يجنة متسبيهوش
عيسى :- مين اللي عمل فيكي كدا 
سحر :- محمود محمود الغفير ك ك كر
طلعت الجملة دي و روحها طلعت معاها ، جنة بصتلها بخوف شديد و انهيار
جنة ببكاء و انهيار :- لا لا متمـ..وتـيش قوليلي ماما ما..تت ازاي متمـ..وتيش ارجوكي
عيسى بسرعة راح عند جنة مسك ايديها
:- لازم نمشي من هنا بسرعة لو لاقونا احنا اللي هنشيلها
جنة ببكاء:- لا خليها تقولي ماما ماما ما..تت ازاي
عيسى بعصبية:- دي ما..تت افهمي يلا يجنة
مسك ايديها و خرجوا من البيت بسرعة ، ركب عربيته و هو بيبص فيه حد شافهم و لا لأ  ، دخل جنة اللي كانت منهارة من العياط و خايفة و مرعوبة من اللي شافته 
عيسى كان سايق عربيته و جنة كانت قاعدة على الكرسي اللي جانبها بتترعش و بتعيط 
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎
عيسى :- اهدي 
جنة بشهقات :- انا انا مش قادره يعيسى ليه يعملوا فيها كدا ليه كانت هتقولي ماما ما..تت ازاي
عيسى: اللي عمل كدا عمل عشان عارف انها كانت هتقولك يجنة اكيد كان عارف اننا رايحين اكيد كان عايزنا احنا اللي نلبسها و كدا هيبقى ضـ..رب عصفورين بحجر اتخـ..لص منا و منها دي خالتك يجنة 
جنة :- خالتي !!!!
عيسى :- ايوا انا فكرها انتي وقتها كنتي صغيرة بس اختفت بعد موت ولدتك على طول وصلنا يلا انزلي
جنة ببكاء و انهيار:- مش قادرة اتحرك من خوفي
خرج بسرعة من العربية و راح عندها فتح الباب من ناحيتها و مسك ايديها
عيسى بحنية :- تعالي يحبيبتي متخافيش انا معاكي 
مسكت ايده و دخلت معاه الڤيلا اول اما دخلوا حضنته بقوة و فضلت تبكي و تنتفض من خوفها الشديد جوا حضنه
بدأ يطبطب عليها بحب و حنية و هو حزين جدا على حالتها
عيسى :- هشششش اهدي يحبيبتى اهدي انا معاكي يعمري متخافيش 
جنة حسيت ببعض الامان و هي في حضنه 
عيسى طلعها من حضنه بحب و قعدها على الكنبة و قعد جانبها
عيسى :- هروح اعملك ليمون يهديكي شوية ماشي 
حضنته بقوة و حطيت رأسها على صدره
:- لا يعيسى متسبنيش انا خايفة خليك معايا متسبنيش
عيسى :- خلاص مش هروح فى حتة انا جانبك أهو يحبيبتى اهدي ماشي 
في قصر الجبالي و تحديداً في غرفة مصطفى
نور سندت مصطفى و قعدته على السرير 
نور :- ايوا كدا 
صفاء :- حمد لله على سلامتك يبني
مصطفى:- الله يسلمك يا امي
نور :- صافية لو سمحتى ممكن تجبيلي هدومي هنا 
مصطفى:- ماما لو سمحتي ممكن تسبيني انا و نور لوحدنا 
صفاء بضيق :- حاضر يا ولدي
خرجت صفاء و صافية و مبقاش غير نور و مصطفى
راحت قعدت قدامه على السرير مسك ايديها بحب 
مصطفى:- مينفعش يا نور مينفعش تعقدي معايا في نفس الاوضة انا خايف عليكي
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎
نور :- يسلام بقى يا دكتور قول انك عايز تبقى فى الاوضة لوحدك عشان تخوني براحتك صح اعترف الانكار مش هيفيدك 
مصطفى:- متاخديش كل حاجه بهزار يا نور انا بتكلم بجد انا مش عايز اكرر نفس الغلط مرة تانية مش عايزاك تتأ..ذي بسببي تاني
نور :- طب خلينا نتكلم جد شوية انت عايزيني ابعد عنك و قول الحقيقة
بص الناحية التانية و هو بيتجنب النظر لعيونها اللي بتسحره و بتخليه يضعف قدامها
مصطفى:- ايوا يا نور عايزاك تبعدي
نور :- طب بصلي و قول
حضنته بحب و حطيت راسها على صدره سمعت صوت ضربات قلبه اللي بدأت تزيد اثر قربها منه 
مصطفى:- نور 
نور بحب :- عيونها
مصطفى بحب و تلقائية:- بحبك 
ابتسمت بحب و هي طايرة من فرحتها 
نور :- خلاص خليني معاك يحبيبى و انا هستحمل و هنعدي الفترة دي مع بعض
مصطفى:- يا نور 
طلعت من حضنه و حطيت ايده على شفايفه :- هششش متقولش حاجه 
قبل ايده بحب :- لو حسيت اني هأ..ذيكي هتبعدي من غير جدال
نور :- ايوا بس 
مصطفى بمقاطعة:- مفيش بس انا قولت اللي عندي
نور :- تمام 
عيسى :- هديتي شوية 
جنة و هي بتشرب مياه :- اه احنا هنعمل ايه
عيسى :- لازم نسافر الصعيد و نعرف مين محمود الغفير و نعرف ايه اللى حصل بالظبط فى اليوم اللي ما..تت فيها ولدتك 
جنة :- طب هنعرف منين 
عيسى :- جدي اكيد عارف اللي حصل المهم مفيش اي حاجه من اللي حصلت دي حد يعرف بيها حتى جدي تمام 
جنة :- تمام 
عيسى :- طب يلا نحضر الشنط عشان هنسافر الصبح
جنة:- تمام 
طلعوا حضروا الشنط ، اخدها فى حضنه و كل واحد فيهم مش عارف ينام من كتر التفكير و خصوصاً جنة اللي كانت صورة سحر و هي مقـ..تـولة مش راضية تروح من بالها
جنة :- عيسى 
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎
عيسى :- ايه يحبيبى
جنة :- هو الشرطة هتلاقيهم هناك دلوقتي صح هم ممكن يقبضوا علينا احنا 
عيسى :- محدش شافنا هناك و احنا ملمسناش اي حاجه ملناش بصمات هناك متخافيش
جنة:- هو اللي قـ..تـل خالتو هو نفسه اللي قتـ..ل ماما صح 
عيسى :- اكيد لازم نوصل للغفير دا هو عنده حل لكل الالغاز اللي فى دماغنا
جنة :- ممكن يكون هو 
عيسى :- لا مش هو حد تانى وراه و لازم نعرفه
جنة :- يا ترى هيكون مين 
عيسى :- حد بيكـ..ره مرات عمي رانيا و كره ليها وصله انه يقـ..تلها 
جنة ببكاء:- حسبي الله ونعم الوكيل
عيسى :- و الله العظيم ما هسيبه و دا وعد مني ليك متعيطيش اهدي
فضلت تعيط لفترة لحد اما سكنت و نامت فى حضنه ، يصلها بحزن و هو قلبه بيـ..تـقطع عليها و بيتوعد للشخص اللي كان السبب فى نزول دموعها
فى الصباح حضروا الشنط و وصلوا سوهاج كانت الساعه ١١ الصبح ، استقبلهم كل اللى فى البيت بفرحة كبيرة 
فريدة كانت خارجة و معاها شنطتها شافتهم وقفت وهي بتبص لعيسى بدموع ، تجاهلها عيسى و اتكلم بجدية 
عيسى :- جدي عايزك لو سمحت
كامل :- ماشي يا ولدي تعال ندخل المكتب نتكلم 
كريمة بصيت بتوتر كبير و خوف بعدت و راحت اوضتها ، رنيت على شخص 
كريمة :- انت متأكد انها ما..تت صح
:- ايوا يا هانم بس الاتنين اللي راحوا مشيوا قبل ما الشرطة تيجي و دلوقتي الشرطة بدور على القا..تل بس متخافيش مش سايب وراي اي دليل 
كريمة و هي بتاخد نفسها براحة:- ماشي اقفل دلوقتي
:- فين حقي
كريمة :- هبعتهولك على حسابك
كريمة :- معقول تكون قالتلهم حاجه بس هي ما..تت اكيد مقالتش حاجه بس ايه اللى يجيب عيسى كدا هو اكيد جيه عشان هو بيحب كل فرد فى العيلة دي و مقدرش يبعد ايوا انا عارفه عيسى كويس بس برضوا لازم تاخدي بالك يا كريمة عيسى مش سهل 
في غرفة مكتب كامل 
عيسى :- جدي ممكن تحكيلي اللي حصل فى اليوم اللي ما..تت فيه مرات عمي رانيا ام جنة
كامل :- و ايه اللي خلاك تفتكر دلوقتي
عيسى:- عادي بس جنة بتفتكرها كتير اوي اليومين دول و انا افتكرت اللي حصل و حاسس ان فيه حاجه غلط يعني خالتي سحر وقتها اختفت و مجتش نهائي عشان تشوف جنة حاسس ان فيه حاجه غلط فيه حاجه انا معرفهاش
كامل بدأ يحكيله اللي حصل و عيسى كان بيسمع بأنتباه
عيسى :- يعني صدقت كلام الغفير يجدي من غير اي دليل و حكمت عليها انها خا..ينة
كامل :- انا مسألتش الغفير الا اما امك كريمة شافتهم بنفسها يا ولدي
عيسى بصدمة شديدة حس ان حد جاب جردل مياه سقعة و دلقوه عليه :- امي كريمة 
يتبع........

عاوزينكو تنورنا علي جروبات الواتس والتليجرام بتوعنا علشان هنبدا ننزل هناك روايات كتييييييييييير جدااااا كاملة ومن غير لينكات كمان

علشان تدخلو واتساب دوسو هنا

علشان تدخلو تليجرام دوسو هنا

 

تعليقات