القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل السادس والعشرون 26

رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل السادس والعشرون 26


رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل السادس والعشرون 26 اصبحت متوفرة الان،تم نشر رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل السادس والعشرون 26 لأول مرة على موقعنا وموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، وحققت استجابة كبيرة من قبل القراء على الموقع. و في هذا السياق، سنقدم لكم رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل السادس والعشرون 26



رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل السادس والعشرون 26
رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل السادس والعشرون 26

  

رواية نسيم العشق عيسي وجنه الفصل السادس والعشرون 26


ضربات قلوبهم بدأت تقف من قلقهم عليه و خصوصاً لما مسمعوش اي صوت جاي من الاوضة بعد ما كانوا سامعين صوت تكـ...سـير 
جيه كريم و فريدة و عاصم على الصوت ، قرب عاصم من الباب و دفعه بكل قوته و كسـ..ره ، انصدموا اما لاقوا مصطفى و اقـ..ع على الارض مغمى عليه و ايده بتنـ..نـزف 
جريوا عليه بسرعة و خوف شديد
كريم :- نز..ف.م كتير و نبضه بيضعف لازم يروح المستشفى فوراً
صفاء ببكاء:- يحبيبى يبني ايه اللى حصل لكل دا 
كملت و هي بتبص لنور و بتتكلم بغضب 
:- اكيد انتي السبب اكيد انتي اللي زعلتيه
كامل بغضب:- مش وقته يا كريمة خلينا نسنده يبني للعربية تحت و نوديه المستشفى
كريم :- تمام 
سندوه عاصم و كريم و كامل ، نزلوا بيه تحت ركبوا العربية و انطلقوا للمستشفي.
صحى عيسى من النوم ، لاقى جنة لسه نايمة سند براسه على ايده و مسك ايديها و بصلها بحب و هو يقـ..بل يديها
جنة بنوم :- صباح الخير يحبيبى
عيسى :- صباح النور نمتي كويس
جنة :- اها لاني نايمة فى اكتر مكان برتاح فيه
عيسى :-  و الله اللي هو ايه بقى
جنة بخجل  :- ما انت عارف 
عيسى و هو بيقلد صوتها:- لا مش عارف
جنة :- رايق انت انهاردة اوي اللي يشوفك دلوقتي ميشوفكش انبارح بجد 
عيسى :- بحاول محطش فى دماغي انا خلاص مبقتش عايز من الدنيا غيرك انتي و بس يا جنة هنعيش مع بعض و نكون عيلة و ملناش دعوة بي اي حد
جنة بحزن و هي بتتعدل ، اتعدل هو كمان و اخدها فى حضنه و مسك ايديها و قبـ..لها بحب 
عيسى :- مالك 
جنة :- احنا مش لوحدنا يعيسى فيه جدي و مرات عمي و طنط فريدة
عيسى :- بلاش يا جنة بلاش عشان متعصبش عليكي و انا مش عايز كدا فريدة و عاصم النويري متجبيش سيرتهم تاني
جنة :- بس هم أهلك و دي الحقيقه اللي لا انت و لا أنا ولا حتى هم يقدروا يغيروها 
عيسى و هو بيحط ايده على فمها:- هششش مش عايز غيرك انتي وبس انا مليش غيرك يا جنة 
جنة بحب و خجل و هي بتمسك فيه اكتر: وانا هفضل طول العمر جانبك 
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎
عيسى :- ربنا يباركلي فيكي
جنة :- تقريبا فونك بيرن 
عيسى :- سيبك منه مش عايز حد يقاطعنا انا انهاردة هفضل معاكي 
جنة :- مش هتروح الشركة
عيسى :- لا مش هروح لمدة أسبوع عايز افضل جانبك و معاكي 
جنة :- طب و انا هعمل ايه فى الكلية
عيسى :- هنقلك جامعة القاهرة
جنة بزعل :- تمام
عيسى :- ايه التكشيرة دي
جنة :- انا معرفش حد هنا و اشتقت لقعدتي انا و حنين الصراحة
عيسى :- تيجي ننزل المياه
جنة :- مبعرفش اعوم
عيسى :- متخافيش انا معاكي
جنة :- طب انا هنزل احضر الفطار
عيسى :- تمام 
فى المستشفى فى سوهاج
صفاء بخوف و بكاء:- ابني عامل ايه يا دكتور
:- متقلقوش احنا لحقنه فى الوقت المناسب هو متجوز
نور :- ايوا انا
:- طب عايز حضرتك معايا شوية لو سمحتى
نور بقلق:- تمام 
صفاء ببكاء :- اكيد هي السبب يا عين امه من ساعة ما جيه معاها من بلاد برا و هو تعبان و مش مصطفى اللي نعرفه ربنا ينتقم منها
كامل بعصبية :- ممنوش لازمة الكلام دا يا صفاء مصطفى خلاص بقى كويس 
فى غرفة الدكتورة نور كانت قاعدة متوترة و مش فاهمة ليه الدكتور طلبها كانت خايفة جدا على مصطفى
نور بخوف شديد:- هو كويس صح 
الدكتور :- اه متقلقيش بس فيه حاجه بما انك مراته لازم تعرفيها
نور بخوف :- ايه هي
الدكتور:- هو انتي اسمك نور صح 
نور :- اه
الدكتور:- مبطلش يقول اسمك و هو تحت البنج ما علينا و احنا بنعمل التحاليل لجوز حضرتك اكتشفنا أنه فيه نوع من المخد...ر فى جسمه 
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎
نور :- مخدر ايه مش فاهمة
الدكتور:- جوز حضرتك بيتـ..عاطى مخد..رات
نور بصتله بصدمة شديدة و كان حد جاب جردل مياه سقعة و دلقوه عليها
الدكتور:- انا عارف ان الموضوع يصدم انا قولت لحضرتك لانك الوحيدة اللي ممكن تساعده و اللي التحاليل بينته برضوا انه بقاله يومين مخدش اي جرعة و دا اللي سببله التعب و العصبية انهاردة حضرتك لازم تفضلي معاه الاسبوع دا و تمنعيه و باذن الله فى خلال اسبوع هيرجع لحالته الطبيعية و كل السمـ..وم دي هتتطرد من جسمه نهائيا بس الاسبوع دا هيبقى صعب جدا عليه فلازم تكوني جانبه انا قولت لحضرتك لانه مبطلش يقول اسمك و هو تحت تأثير البنج و المريض فى الفترة دي بيبقى محتاج حد بحبه يقف جانبه 
نور مكنتش مستوعبة كل الكلام اللي بيتقال
نور :- انا ممكن ادخل اشوفه
الدكتور:- اهاا اكيد و بكرة بإذن الله هكتبله على خروج
نور :- تمام
خرجت من الاوضة و هي مش حاسة بنفسها ، حسيت ان هيغمى عليها سندت بأيديها على حيطة المستشفى ، نزلت دموعها ، خدت نفس عميق و راحت وقفت قدام باب اوضته 
كامل :- نور يبتي الحكيم قال ايه
نور بتوتر:- كان بيقولي بعض الحاجات عشان نراعه كويس فى البيت عن اذنكوا انا هدخل اشوفه
صفاء:- وانا كمان عايزه اطمن على ابني
كامل :- سيبي نور تدخله دلوقتي يا صفاء و احنا هندخله شوية كدا
صفاء بغضب وهي بتبص لنور :- ماشي يابا الحاج 
دخلت الاوضة و بصتله بحزن لاقته مغمض عينيه جريت عليه و حطيت رأسها على صدره
:- اسفة يمصطفى انا آسفة عشان كنت ديما بفهمك غلط بس ليه تعمل كدا فى نفسك ليه 
بدأ يفتح عينيه تدريجيا بتعب
مصطفى:- متعيطيش انا كويس
نور ببكاء:- مقولتليش ليه
مصطفى:- مش فاهم 
نور :- انك مد..من
مصطفى بصدمة:- انتي عرفتي ازاى
نور :- الدكتور قالي
مصطفى: و حد من اللي برا عرف
نور : لا محدش غيري عرف مقولتليش ليه يمصطفى هو مش انا مراتك
مصطفى:- هتعالج عشانك يا نور بس متسبنيش
نور مسكت ايده بحب:- و انا و ابنك هنفضل جانبك انا بحبك اوي يا مصطفى
مصطفى:- و انا بعشقك يا عيون مصطفى 
الباب خبط و دخل كل العيلة 
كامل :- ايه اللى حصلك 
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎
نور بسرعة:- انا عصبته جدا يا جدي انا السبب
صفاء :- من غير ما تقولي عارفين ان انتي الف حمد لله على سلامتك يحبيبى
مصطفى:- الله يسلمك يا امي 
نور :- حنين ممكن تجيبي لمصطفى عصير من الكافتيريا اللي تحت لو سمحتى
حنين:- اه اكيد
خرجت حنين بص كريم لطيفها و اتكلم و هو بيوجه نظره لمصطفى
:- حمد لله على سلامتك عن اذنكوا
خرج بسرعة ورا حنين
كريم :- دكتورة حنين
حنين كملت مشي و هي مضايقة منه ، جري بسرعة و وقف قصدها
كريم :- انا اسف مش عارف انا عملت كدا ازاي بس و الله ندمان
حنين:- انت غلطت و اخدت اللي تستحقه
كريم :- اه قصدك على القـ..لم يعني 
حنين:- عن اذنك
كريم :- طب استني بس و الله أنا اسف مش عارف ايه اللي حصلي اول اما شوفت عينيكي محستش بنفسي وقتها بعترف اني غلطت بس انتي برضوا اللي جميلة اوى
حنين بخجل :- انت جرئ اوي على فكرة
كريم :- المهم متكونيش لسه زعلانة
حنين:- ابقى فكر بس مجرد تفكير انك تكررها تاني و شوف انا ممكن اعمل ايه
كريم و هو بيقرب :- وريني
حنين بتوتر و خجل:- انا ماشية
قالت جملتها و مشيت بسرعة من قدامه ، حط ايده على شعره بوسامة 
كريم: شكلي حبيت و لا إيه 
جنة كانت واقفة فى المطبخ بتقطـ..ع الطماطم، عيسى جيه من وراها و حضن ضهرها ودفـ'ن رأسه فى عنقها بعمق
عيسى بهمس: بتعملي ايه
جنة كانت بتنتفض بخجل ، حس بحركتها ليطـ..بع قبلة صغيرة على رقبتها
جنة : عيسى 
عيسى : همممم
جنة:- ممكن تخرج عشان اعرف اعمل الاكل 
عيسى بهمس : لا هخليني كدا 
مسك ايديها بحب و بدأ يقطـ..ع معاها تحت شعور الخجل الشديد منها ، خلصوا الاكل و راحوا عند حمام السباحة
جنة : لا يعيسى انا بخاف انزل انت و أنا هتفرج عليك
عيسى :- تعالي بس 
سحبها من ايديها و نزلوا المياه ، مسكت فيه بقوة و هي خايفة جدا 
عيسى :- متخافيش انا معاكي تمام
هزت راسها بخوف وهي بتحضنه و محاوطة بأيدها رقبته فضلوا فى المياه شوية و طلعوا قعدوا على حافة حمام السباحة و عيسى كان ماسك ايد جنة بحب كبير ، دفـ..ن رأسه فى عنقها بحب كبير و عمق و توهان فيها
عيسى بهمس :- بقولك ايه
جنة :- ايه 
عيسى :- تيجي نطلع
جنة بخجل :- بس يا عيسى الجو هنا جميل و عاجبني
فرد جسـ...مها على الخضرة بتاعت الجنينة بتوهان و فرد جسـ..مه هو كمان قرب وشه من وشها بحب و طبـ..ع قبلة صغيرة عليه ، غمضت عينيها و استسلمت كليا دفـ..ن رأسه فى عنقها بحب و غمض عينيه سمعوا صوت جرس الباب
جنة بخجل  :- فيه حد بيرن الجرس
مردش عليها و هو ماسك فيها بقوة عشان متقمش
جنة :- عيسى
عيسى بضيق :- اما يزهق هيمشي
جنة :- طب قوم شوف مين
قام بصعوبة و ضيق و هو بيمسح على وشه ، خد القميص بتاعه من الكرسي لبسه بعشوائية ، راح فتح الباب ملاقش حد بس لاقى ظرف ابيض موجود على الارض خده من على الأرض و فتحه لينصدم من اللى فيه
يتبع .......

عاوزينكو تنورنا علي جروبات الواتس والتليجرام بتوعنا علشان هنبدا ننزل هناك روايات كتييييييييييير جدااااا كاملة ومن غير لينكات كمان

علشان تدخلو واتساب دوسو هنا

علشان تدخلو تليجرام دوسو هنا

 

تعليقات